F1 HÍREK : Brawn: A 2009-es autók kinézetét is meg fogják szokni |
Brawn: A 2009-es autók kinézetét is meg fogják szokni
2008.09.23. 15:34
A múlt heti jerezi teszten már a 2009-es aerodinamikai szabályoknak megfelelő hátsó szárnnyal futott a Williams csapat versenyautója. A napjainkban is használatban lévőkkel szemben a jövő évi hátsó szárnyak magasabbak és lényegesen keskenyebbek lesznek, ami elsőre sokakban furcsa hatást keltett.
Ha mindehhez még hozzáképzeljük a szintén jövőre bevezetésre kerülő sima futófelületű gumikat, akkor úgy tűnhet, mintha jó néhány évet visszaugranánk az időben.
Az új forma nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de ugyebár itt nem a szépséget díjazzák: "Szerintem nem rossz látványra, hamar megszokja majd az ember. Ez pont az az eset, mikor eleinte a keskeny, majd a bordázott gumik is vadnak tűntek, de aztán azt is megszokta az ember"- vette védelmébe a szabályok miatt jelentősen átalakítandó külsőt Ross Brawn, a Honda csapatfőnöke, aki a kezdeti időkre utalt az autosport.com-on, amikor még a hírhedt ’virsli’ gumikkal rótták a köröket az F1-ben, vagy amikor már 1998-ban járva leváltották a slick abroncsokat.
|
A 2009-es hátsó szárny a Williams autóján Jerezben |
Az aerodinamikai leegyszerűsítés következtében a Hondáról is eltűnnek többek közt az ’elefántfülek’, a ’kémények’ és az ’agancsok’ is: "Szerintem jól néz ki, sőt bizonyos értelemben még szebb is, mert a kasztnin nincs sok terelő elem, uszony és szárnyacska. Az autó szinte teljesen letisztult formát ölt. Sokkal nagyobb az első vezetőszárnya, illetve sokkal kisebb és magasabb a hátsó szárny, de ilyet már a múltban is láthattunk"- nyilatkozta Brawn.
|