Következő nagydíj:Fuji,Japán, okt.12
Következő nagydíj:Fuji,Japán, okt.12
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
F1 2008
 
F1 videók
 
Képtárak
 
Button cseréim

 
2008-as VB cím
Ki lesz a 2008-as világbajnok?

Fernando Alonso
Lewis Hamilton
Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
F1 HÍREK
F1 HÍREK : Totális káosz a szingapúri éjszakában - Alonso győzött

Totális káosz a szingapúri éjszakában - Alonso győzött

  2008.09.28. 16:48

Óriási keveredést, két biztonsági autós fázist, számtalan egyéni hibát és újabb Ferrari-blamát hozott a Forma-1 történetének első éjszakai futama, a Szingapúri Nagydíj. A versenyt végül a 15. helyről rajtoló Fernando Alonso nyerte Nico Rosberg és Lewis Hamilton előtt. A bronzérmes brit növelte előnyét összetettben, mivel Massa, Kubica és Räikkönen is pont nélkül maradt.

Tikkasztó melegben, 28 fokos hőmérséklet és majdnem 80 százalékos páratartalom mellett sorakoztak fel a pilóták a 61 körös éjszakai futamra, amely - mint az már jól ismert - a Forma-1 első éjszakai versenyének számít.

A nagy hőség tehát tovább nehezítette az egyébként sem könnyű körülményeket, az új pálya, a villanyfény, a hepehupás és poros aszfalt min-mind komoly kihívást jelent a pilótáknak.

A rajt a vártnál sokkal simábban alakult, a szűk kanyarokban - eltekintve a jelentéktelen koccanásoktól - a mezőny problémamentesen vette fel a libasor alakzatot. Felipe Massa az első helyről remekül lőtt ki, de mögötte közvetlen riválisai is megtartották pozíciójukat, vagyis Lewis Hamilton Kimi Räikkönennel és Robert Kubicával a nyakán vette üldözőbe a ferraris brazilt.

Heikki Kovalainenre most már végérvényesen rásüthetjük a bélyeget, hogy nem tud rajtolni. A finn most is két helyet bukott, Sebastian Vettel és Timo Glock ment el mellette. Ez persze leginkább úgy sikerülhetett, hogy Kovalainen a rajt után Kubicával kekeckedett, de ő húzta a rövidebbet, autóik összeértek és kicsit visszaesett.

Az élen Massa és Hamilton külön ligába rendeződött, a brazil kényelmesen tartotta a 2-3 másodperces különbséget a mclarenes vb-éllovas előtt, de a harmadik helyezett Räikkönen már lemaradt a duóról.

Szingapúri Nagydíj
2008. szeptember 28. vasárnap
Rajtfelállás
1. Felipe Massa
[Ferrari]
1:44.801
 
  2. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
1:45.465
3. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:45.617
 
  4. Robert Kubica
[BMW Sauber]
1:45.779
5. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
1:45.873
 
  6. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
1:46.244
7. Timo Glock
[Toyota]
1:46.328
 
  8. Nico Rosberg
[Williams]
1:46.611
9. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+3 hely (feltartásért)
 
  10. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
1:47.547
11. Jarno Trulli
[Toyota]
1:45.038
 
  12. Jenson Button
[Honda]
1:45.133
13. Mark Webber
[Red Bull Racing]
1:45.212
 
  14. David Coulthard
[Red Bull Racing]
1:45.298
15. Fernando Alonso
[Renault]
Idő nélkül
 
  16. Nelsinho Piquet
[Renault]
1:46.037
17. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
1:46.389
 
  18. Rubens Barrichello
[Honda]
1:46.583
19. Adrian Sutil
[Force India]
1:47.940
 
  20. Giancarlo Fisichella
[Force India]
Idő nélkül


A világbajnoki címvédő mögött újabb szakadék következett, a 4. Kubica és a 8. Heidfeld által közrefogott brigád alkotott egy újabb blokkot.

A kilencedik helyen Jarno Trulli haladt sokáig, az olasz Toyotája nagyon meg volt tankolva, mert látványosan lassabb volt, mint a mögötte haladó boly. Trulli hosszú körökön keresztül fogta a mögötte érkező két Williamset valamit Fernando Alonsót. A peches spanyol az időmérőn autója meghibásodása miatt csak a 15. helyet szerezte meg, de a jelek szerint ez nem szegte kedvét.

Jó 10 kör elteltével Räikkönen feltámadt, elkezdte ledolgozni hátrányát, és egyre jobban megközelítette Hamiltont, azonban néhány perccel később mindennek már semmi jelentősége nem volt.

A 15. körben ugyanis új fordulatot vett az első éjszakai Forma-1-es futam menetrendje. Nelsinho Piquet a falnak csapta autóját, a Renault jobb oldala teljesen leamortizálódott, de szerencsére neki nem esett baja. A biztonsági autó viszont a pályára hajtott, hiszen a roncsot ki kellett emelni.

A pilótáknak a lehető legrosszabb ütemben jött a biztonsági autós periódus. Ugyanis akik két kiállást terveztek, a következő körök valamelyikében kellett volna kiállniuk, de ilyenkor körökön keresztül zárva van még a bokszutca bejárata. Viszont akinek elfogy az üzemanyaga, az kénytelen behajtani - vállalva a büntetést-, ha nem akar üres tankkal a pálya valamelyik pontján leállni.

Egy biztos, a következő idényt nem lehet a jelenleg érvényben szabályokkal megkezdeni, a télen az illetékeseknek át kell alakítaniuk a rendszert. Ugyanis idén már nem először több pilóta versenyének is lőttek, pusztán azért, mert éppen nincs szerencséjük.

Nico Rosberg és Robert Kubica is kénytelen volt behajtani a bokszba, annak ellenére, hogy a boksz-bejárat zárva volt, így ők sok jóra nem számíthattak. Pedig miután a safety car a 19. körben elengedte a mezőnyt, Rosberg vezetett és Kubica is remekül állt.

A versenyből viszont a Ferrari kiiktatta mindkét pilótáját. Mikor már szabad volt a bokszbejárat, Massa érkezett szervizre (vele együtt egyébként szinte a teljes mezőny is kiállt), de mikor a brazil megkapta az elé függesztett, a nyalókás embert helyettesítő lámpán a zöld jelzést, a tankolást még nem fejezték be. Massa elvitte magával a tankolócsövet, és csak a bokszutca kijáratában állt meg. A Ferrari szerelői még megtankolták Räikkönent, és csak utána futottak Massa után. A brazil járatta a motort, da közel két percig volt kénytelen ácsorogni, és mire emberei leműtötték róla a tankolócsonkot, csak utolsóként tudott visszaállni a versenybe.

Tetézte a bajt, hogy amint a brazil kilőtt szerelői közül, majdnem összeütközött egyik kollégájával. A versenybíróság érthetően nem hagyhatta szó nélkül az esetet és áthajtásos büntetést szabtak ki a brazilra, így neki aztán már tényleg semmi esélye sem volt, még a pontszerzésre sem.

A tankolásra várakozva Räikkönen is sok időt vesztett, a biztonsági autós fázis után a 15. hely környékéről folytathatta.

Rosberg tehát néhány kört az élen töltött, de a versenybírók megszülték az ő és Kubica büntetését is, mindketten 10 másodperces stop & go büntetést kaptak. Rosberg így is a negyedik helyre állt vissza.

A vezetést az a Fernando Alonso vette át időközben, aki éppen a biztonsági autó pályára küldése előtt volt kint kerékcserén, így remek helyzetbe került. A kétszeres világbajnok 20 körrel a vége előtt tudta le második mára tervezett bokszkiállását, és óriási fölénnyel vezetett, és remek tempóval száguldott a nem várt győzelem felé.

Időközben Jarno Trulli autója belassult, a biztos pontszerző hely oda lett, az olasz a bokszba hajtott Toyotájával.

Az incidensek miatt teljesen széteső Massa sokat hibázott, egyik kipördülése alkalmával pedig Sutilt is hibára kényszerítette, aki a gumifalba szaladt. A biztonsági autó így 11 körrel a vége előtt újra behajtott.

Alonso a sárga megkülönböztető jelzést használó Mercedes kiállása után faképnél hagyta a többieket. Rosberg a büntetése ellenére is második volt, de Hamiltont megkapta a nyakára. A brit támadni is kezdte williamses riválisát, azonban később - Räikkönennek köszönhetően - belátta, nem érdemes sokat kockáztatnia.

A trió végül ebben a sorrendben állt fel a dobogóra is, Alonso a tavalyi Olasz Nagydíj óta először nyert, idén ez volt az első dobogós helyezése, értelemszerűen győzni sem tudott még. Nico Rosberg F1-es pályafutása legjobb eredményét szállította, eddig az Ausztráliában, a szezonnyitón megszerzett harmadik hely volt a rekordja. Lewis Hamilton a harmadik helyének köszönhetően összetettben is ellépett üldözőjétől, a futamot a 13. helyen befejező Felipe Massától.

A negyedik helyet Timo Glock szerezte meg, ötödikként pedig Kimi Räikkönennek kellett volna érkeznie, de a finn az utolsó körökben egy pillanatra elvesztette koncentrációját, és a falnak csapta a Ferrarit és kiesett. Talán nem túlzás kijelenteni, Räikkönen címvédési esélyei a nullára csökkentek, hiszen Hamiltonnal szemben három versennyel az idény vége előtt már 27 pontos hátránya van.

Az ötödik helyet így Sebastian Vettel örökölte, a német a két héttel ezelőtti győzelme után ismét egy remek eredményt szállított a Toro Rossónak.

A maradék pontokon Nick Heidfeld, David Coulthard és Nakadzsima Kazuki osztozott.

Összetettben Hamilton hét ponttal vezet Massa előtt, a harmadik Kubicával szemben pedig már kerek 20 pontos fórja van. A lengyelhez hasonlóan Räikkönen sem szerzett pontot, és a finn versenyzőnek most már ara kell figyelnie, hogy negyedik helyét megőrizze összetettben, ugyanis Heidfeld egy pontra megközelítette őt.

Folytatás két hét múlva Japánban.


Szingapúri Nagydíj
2008. szeptember 28. vasárnap
Végeredmény
1. Fernando Alonso
[Renault]
1ó57:16.304 10 pont
2. Nico Rosberg
[Williams]
+ 2.957 8 pont
3. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 5.917 6 pont
4. Timo Glock
[Toyota]
+ 8.155 5 pont
5. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
+ 10.268 4 pont
6. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 11.101 3 pont
7. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+ 16.387 2 pont
8. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
+ 18.489 1 pont
9. Jenson Button
[Honda]
+ 19.885  
10. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+ 26.902  
11. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+ 27.975  
12. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
+ 29.432  
13. Felipe Massa
[Ferrari]
+ 35.170  
14. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 43.571  
15. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
+ 4 kör  
Leggyorsabb kör
  Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:45.599 (14. kör)  
Kiesők
16. Jarno Trulli
[Toyota]
51. kör  
17. Adrian Sutil
[Force India]
50. kör  
18. Mark Webber
[Red Bull Racing]
30. kör  
19. Rubens Barrichello
[Honda]
15. kör  
20. Nelsinho Piquet
[Renault]
14. kör

 
F1 Fanok
Indulás: 2007-11-27
 
Pilótákról
 
Érdekességek
 
Pálya
Melyik a kedvenc pályád?

Melbourne
Catalunya
Silverstone
Monza
Spa
Magny-Cours
Monaco
Kína
Japán
Interlagos
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.